پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک

قسمتی از متن پایان نامه

تأثیر اعتماد 

گرچه اعتماد عنصر مهمی در روابط اقتصادی-تجاری (B2B) تلقی می گردد اما دارای ذات پیچیده ای می باشد که به سختی قابل اندازه گیری می باشد(گالاتی[1]، 1995). مفهوم اعتماد جدید نیست اما اخیراً (از ابتدای دهه 90 میلادی تاکنون) مرکز توجه تحقیقات مدیریتی واقع شده می باشد. به نظرمیزتال[2] ( 1996)، علیرغم توجهات زیاد به مقوله اعتماد، تنوع دیدگاه ها در این خصوص بیشتر از آنکه به شفاف سازی این مفهوم منجر گردد بیش از پیش آن را مبهم ساخته می باشد. اعتماد دارای یک ساخت پویا(هاوک، 1994) و پیچیده با پایه ها، سطوح و مشخصه های چندگانه می باشد(کارلسن، گرائی ،2008: 9)

تاکنون مفهوم موردقبول جهانی درخصوص اعتماد وجود ندارد اما بر سر اهمیت اعتماد در متون اقتصادی توافق هست. بعضی از مزیت های اعتماد از دیدگاه روسو و همکارانش عبارت می باشد از افزایش روحیه همکاری ، ارتقای انواع سازگاری سازمانی، کاهش هزینه های اجرا و منازعات مخرب و واکنش های موثرتر در مواقع وقوع بحران. به این موارد می توان توانایی حل مسئله، تشویق به تبادل اطلاعات میان اعضای تیم، تاثبرپذیری از دیگران در تصمیم گیری ها و … را اضافه نمود (همان:45).

اعتماد بعنوان یک رکن اساسی در ارتقای سطح روابط بین سازمانی می باشد(میر و  همکاران،1995، روسو و همکاران،1998، وود و همکاران،2002). بعلاوه سطح بالای اعتماد حتی می تواند موجب پیشرفت اجرای یک پروژه گردد (کادفورس[3]،2004) به زعم آندرسون و ویتز(1999)، دایر(1987)، مورمن و همکاران (1993) تحقیقات آکادمیک اندکی درخصوص عوامل تاثیرگذار بر اعتماد انجام گرفته می باشد. این گزاره توسط دیالو و تویلر[4](2005) پشتیبانی می گردد. مطالعات میرسون[5] و همکارانش (1996) به دشواری‏های اعتمادسازی در سازمان های ناپایدار (موقت) تصریح دارد. لندر[6] و همکارانش(2004) عقیده دارند مطالعات صورت گرفته درخصوص کانتکس های متفاوت سازمانی نشان می دهد که شناخت انواع تاثیرات گذشته مکانیسم های مختلف اعتماد مفید خواهد بود(کارلسن، گرائی ،2008: 8)

زمان فاکتور مهمی در شکل گیری روابط می باشد. رفتار فعلی متاثر از گذشته و آینده روابط می باشد. تجربیات، انتظارات و تعهدات همگی سازنده رفتارهای تعاملی می باشد(کارلسن، گرائی ،2008: 9)

اگرچه تعاریف مختلفی برای اعتماد ارائه شده می باشد اما روسو و همکارانش (1998) عقیده دارند اعتماد یک حالت روان شناسانه می باشد که براساس انتظارات مثبت از نیات یا رفتار دیگران در ازای پذیرش درصدی آسیب شکل می گیرد.

[1] Galati

[2] Misztal

[3] Kadfors

[4] Diallo and  Thuiller

[5] Mayerson

[6] Lander

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

مطالعه اندازه اعتماد مشتریان به فروشگاه الکترونیکی ایران تجارت

مطالعه وضعیت برند و جایگاه فروشگاه در میان مردم

مطالعه وضعیت تارنمای فروشگاه ایران تجارت

مطالعه زیر ساخت های لازم در برقراری ارتباط در فروشگاه ایران تجارت

مطالعه ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان فروشگاه ایران تجارت

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک   با فرمت ورد

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

دسته بندی : پایان نامه