پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک

قسمتی از متن پایان نامه :

طبقه بندی خرده فروشی الکترونیکی بر اساس کانال های توزیع

بازاریابی مستقیم به معنی بازاریابی و خریدوفروش، بدون در نظر گرفتن واسطه بین تولید کننده و خریدار( در اینجا بیشتر خرید و فروش الکترونیکی می باشد) (مایر، 1995: 142).

 

1- بازاریابی مستقیم شرکتهای دریافت کننده سفارش از طریق پست الکترونیک:

بسیاری از خرده فروشان که از طریق پست الکترونیک سفارش دریافت می کردند در حال تجربه کانال توزیع دیگری به نام اینترنت هستند و اصلی تری کانال توزیع خود را بازاریابی مستقیم می دانند.

2- بازاریابی مستقیم تولیدکنندگان :

تولیدکنندگان به گونه مستقیم محصولات خود را از وب سایت شخصی خود به مشتریان می فروشند و مزیت آن این می باشد که با ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد محصولات تولیدی بدست آورند(مایر، 1995: 143).

 

 

 

3- خرده فروشی الکترونیکی اصیل :

 این دسته خرده فروشان فروشگاه فیزیکی ندارند و تنها به صورت آنی فعالیت می کنند . مزیت آن کاهش هزینه های سربار و هزینه های مربوط به فرایندهای کسب و کار می باشد. خرده فروشی الکترونیکی اصیل به 2 دسته تقسیم می گردد :

الف- خرده  فروشی الکترونیکی اصیل عمومی : محصولات خود را در سطح جهان عرضه می کنند .

ب- خرده فروشی الکترونیکی اصیل خصوصی : محصولات خود را تنها به بازار محدودی عرضه می کنند و به مشتریان خاصی توجه دارند(مایر، 1995: 145) .

4- خرده فروشی الکترونیکی ترکیبی(مایر، 1995: 145) .

محصولات خود را به خریداران از طریق فروشگاه های فیزیکی و به کاربران اینترنتی از طریق اینترنت ارائه می کنند . در واقع فروش هم به صورت اینترنتی و هم از طریق فروشگاه های فیزیکی انجام می گردد

5- خرده فروشی در مراکز خرید الکترونیکی :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

دو دسته مراکز خرید الکترونیکی هست

الف- مراکز خرید واسطه مدار :

این نوع مراکز تنها تأثیر واسطه ای دارند . به این شکل که لیستی از کاتالوگ ها و کادرهای تبلیغاتی در وب سایت این مراکز برای ارتباط با فروشندگان هر محصول فراهم می باشد و زمانی که کاربر روی محصول خاصی کلیک کند  مستقیماً به فروشگاه مربوط ارجاع داده می گردد. این روش یکی از زیر مجموعه های بازاریابی ارتباطی می باشد(کلمن، 1998: 95) .

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

مطالعه اندازه اعتماد مشتریان به فروشگاه الکترونیکی ایران تجارت

مطالعه وضعیت برند و جایگاه فروشگاه در میان مردم

مطالعه وضعیت تارنمای فروشگاه ایران تجارت

مطالعه زیر ساخت های لازم در برقراری ارتباط در فروشگاه ایران تجارت

مطالعه ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان فروشگاه ایران تجارت

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک   با فرمت ورد