پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک

قسمتی از متن پایان نامه :

اظهار مساله

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

تقریبا در تمامی الگوهای تجارت الکترونیک جدید می‌توان زنجیره‌ای را متصور گردید که از تامین‌کننده اولیه تا مصرف‌کننده نهایی را در بر می‌گیرد. این زنجیره توسط چرخه‌ای متشکل از سه عامل اساسی اطلاعات، مواد و پول مستقر می‌ماند. از منظر اطلاعات می‌توان برنامه، پاسخگویی، ظرفیتهای بازار و مشتریان، دانش ساخت و ارائه و از این قبیل را مورد ملاحظه قرار داد. از منظر مواد نیز می‌توان به مواد اولیه، سوخت، تجهیزات واسطه، محصولات و ابزار پشتیبانی تصریح نمود. پول نیز جنبه‌هایی زیرا سرمایه اولیه، اعتبارات و مبلغ مبادله را شامل می گردد. آن چیز که تجارت الکترونیک را از دیگر روشها متمایز می کند، مداخله و تأثیر‌آفرینی آن در تمامی موارد یاد شده می باشد. پس، می‌توان شرایطی را متصور گردید که در آن، تجارت الکترونیک منجر به افزایش ارزش، درآمد و سود می گردد. (کوته و همکاران[1] ، 2005: 84)

کاهش هزینه‌ها تنها یکی از نقشهای تجارت الکترونیک در ایجاد ارزش برای مشتریان و ذی نفعان دیگر از یک سو و افزایش درآمد و سود برای سازمان از دیگر سو می باشد. تجارت الکترونیک با ایجاد ارزشهای جدید باعث افزایش درآمد و سود می گردد. کارکردهای عمده تجارت الکترونیک در این راستا را می‌توان به‌صورت زیر برشمرد:

* دسترسی بهتر و سریعتر به مشتریان در دور افتاده ترین مناطق دنیا که علاوه بر ایجاد جذابیت برای مشتریان در بهره‌برداری به موقع از محصولات و خدمات، باعث حذف واسطه‌ها و در نتیجه، کاهش هزینه‌های مربوط می گردد.

* یکپارچگی اطلاعات و دنبال کردن پویای وضعیت باعث سیاست‌گذاری بهتر در زمینه قیمت می گردد و شرایطی را فراهم می کند که سازمان بهتر بتواند از طریق انعطاف‌پذیری در قیمت به تثبیت خود در بازار کمک کند. (چفی،2002: 98)

* هماهنگی فیزیکی و اطلاعاتی در ارائه محصول به بازار باعث تسریع در چرخه تامین و سرمایه می گردد و زمینه را برای نوآوری و تحرک بیشتر فراهم می‌آورد. این امر بویژه درمورد محصولاتی که چرخه عمر کوتاهتری دارند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد.

* انجام فعالیتها به‌صورت همزمان باعث تسریع زمان و کاهش هزینه‌های مربوط می گردد. در این بین، طراحی مناسب فرایندها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

* افزایش امکان سفارشی شدن محصولات و خدمات که در این بین، همواره سازمان می‌تواند با رهگیری، عملکرد مشتری خود را متناسب با نیازها و خواسته‌های وی تنظیم کند. از طرف دیگر، مشتری می‌تواند با درک نحوه ارائه محصولات و خدمات و تبادل نظر با سازمان بین هزینه و نحوه دست‌یابی به آنها توازن ایجاد کند.

* بهره گیری بهتر از تمامی ساعات شبانه‌روز، به‌طوری‌که مشتری در هر زمان از امکان طرح درخواست خود به سازمان برای دریافت خدمات و محصولات برخوردار می باشد.

* حجم وسیع اطلاعات ارائه شده از سوی سازمانهای عرضه‌کننده درمورد محصولات و خدمات متنوع یک یا چندین تامین‌کننده باعث افزایش حق انتخاب مشتری، صرفه‌جویی در زمان و در نتیجه افزایش درآمد تمامی تامین‌کنندگان خواهد گردید.

* تبادل سریع وجوه باعث گردش سریعتر پول و در نتیجه افزایش شانس سازمان برای بهره گیری از فرصتهای کسب درآمد خواهد گردید. (گرابنر[2] ، 2002: 55)

با وجود تمامی موارد یاد شده در بالا، انطباق نظام تجارت الکترونیک یک سازمان با کارکردهای آن بسیار تعیین‌کننده می باشد. طراحی الگوی مورد بهره گیری برای هر سازمان بایستی بر اساس نیازها، ویژگیها و اهداف و نیز شناخت صنعت و محیط فعالیت آن باشد. نوع فن آوریها و ابزارهای مورد بهره گیری در سازمان از دیگر موارد قابل ملاحظه می باشد. در جوامعی که بسترهای فیزیکی و فرهنگی مناسب وجود ندارد، می‌توان از تجارت الکترونیک بین سازمانهای تجاری یا مشتریان صنعتی شروع نمود و کم‌کم آن را در سطح مشتریان توسعه داد. (استانفورد و کید[3] ، 2000: 67).

1  Cote, et al

[2] Grabner

1Stanford, Kidd

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

مطالعه اندازه اعتماد مشتریان به فروشگاه الکترونیکی ایران تجارت

مطالعه وضعیت برند و جایگاه فروشگاه در میان مردم

مطالعه وضعیت تارنمای فروشگاه ایران تجارت

مطالعه زیر ساخت های لازم در برقراری ارتباط در فروشگاه ایران تجارت

مطالعه ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان فروشگاه ایران تجارت

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک   با فرمت ورد