پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک

قسمتی از متن پایان نامه :

تجارت الکترونیک

2-1-1تاریخچه تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک،از حدود سال1965آغاز گردید که با نوآوری هایی مانند [1]EFT به معنای انتقال الکترونیکی وجوه ، مصرف کنندگان توانستند پول خود را از طریق ماشینهای خود پردازATM[2] دریافت کرده و خرید خود را به وسیله کارتهای اعتباری انجام دهند. پیش از توسعه تکنولوژی اینترنت و در دهه 1990  شرکتهای بزرگ به ایجاد شبکه های کامپیوتری با ارتباطات و استانداردهای مشخص برای تبادل اطلاعات تجاری پرداختند که این روش EDI[3] به معنای مبادله الکترونیکی  داده ها بود . بعد از این،  سیستم درون سازمانیIOS[4] به مقصود خرید و فروش سهام ، سیستمهای اطلاعاتی و خدمات مسافرتی به وجود آمد. یکی از اتفاقات مهم در تبادل الکترونیکی ، پدیده اینترنت بود که برای اولین بار در امریکا در سال 1969 وارد حیطه نهاد . رشدو توسعه اینترنت باعث بروز فرصتهایی برای توسعه زیرساخت های و کاربردهای تجارت الکترونیک گردید . به طوری که در دهه 1990 با تجاری شدن اینترنت ، تجارت الکترونیک به وجود آمد. در این زمان شرکتهای اینترنتی موسوم به دات کام ها رشد سریعی داشتند . از سال 1995 کاربران اینترنت شاهد به وجود آمدن بازارهای فروش آنی و آموزش الکترونیکی بودند .  از سال 1999 تجارت الکترونیک از فرآیندهای B2C[5](بنگاه به مشتری) به فرآیندهایB2B[6] (بنگاه به بنگاه) و ازسال 2001 از فرآیندهای B2B به فرآیندB2E[7] (بنگاه به کارکنان) و واژه هایی زیرا دولت الکترونیک ، آموزش الکترونیک ، موبایل الکترونیکی و … گسترش داده شده می باشد. پس جهش کلی فن آوری اطلاعات دو دوره را طی نموده می باشد. و اکنون وارد دوره سوم شده می باشد .

1974-1955: عصر انتقال الکترونیکی وجوه ( EFT ) عصر اول

  • 1994-1975:عصر سیستمهای اطلاعات مدیریت ([8]MIS ) عصر دوم
  • 2014 -1995:عصر اینترنت (مطابق جدول 1-1)

جدول 2-1 سه نسل تکامل تجارت الکترونیک از دیدگاه پالک

[1] Electronic  Fund  Transfer

[2] Automated teller machine

[3] Electronic data interchange

[4] Interorganization system

[5] Business To Consumer 

[6] Business To Business

[7] Business To employers

[8] Management information system

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

مطالعه اندازه اعتماد مشتریان به فروشگاه الکترونیکی ایران تجارت

مطالعه وضعیت برند و جایگاه فروشگاه در میان مردم

مطالعه وضعیت تارنمای فروشگاه ایران تجارت

مطالعه زیر ساخت های لازم در برقراری ارتباط در فروشگاه ایران تجارت

مطالعه ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان فروشگاه ایران تجارت

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک   با فرمت ورد

دسته بندی : پایان نامه