پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک

قسمتی از متن پایان نامه :

4 تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات[1]

فن آوری اطلاعات ، روش کارکرد افراد ، سازمانها ، دولتها و حتی طرز تفکر مردم را تغییر داده می باشد

آموزش ، بهداشت ، صنعت  ، تجارت ، بانکداری ، خدمات وحتی اوقات فراغت و سرگرمی‏ها همه تحت‏الشعاع آثار و تغییرات این تکنولوژی قرار گرفته‏اند( مطابق شکل 2-2) .

 

شکل 2-2 : تاثیر فناوری اطلاعات بر ابعاد مختلف زندگی ( تنظیم: نگارنده)

 

2-1-5تجارت الکترونیکی در برابر تجارت سنتی[2]

تکنولوژی اطلاعات به عنوان لبه پیشرو تکنولوژیهای جدید در سه پارامتر سرعت ، دقت و هزینه فعالیتها می‏تواند تاثیرگذار باشد .تجارت الکترونیک از دیدگاه بازار  یعنی همه جا، همه کس، همه وقت.

هر فن آوری پیشرفته ، باعث ایجاد تهدیدها وفرصتهای جدیدی برای سازمانها می‏گردد . تغییر در فن‌آوری، موجب تغییر در قانونمند‏ی های بازرگانی شرکتها و متحول ساختن سیستمهای سازمانی و اجتماعی می‏گردد در حالی که تجارت الکترونیکی و به خصوص نوع اینترنتی آن باعث ایجاد تغییرات چشمگیر در شرایط رقابتی شده می باشد(به عنوان مثال ظهور و ورود سریع رقبای جدید ، جهانی شدن رقابت ، رقابت شدید در استانداردها و …) و فرصت های جدیدی برای جایگزینی کسب و کار، ایجاد مشاغل و فرصتهای  شغلی جدید در زمینه‏های مختلف ایجاد کرده می باشد. (کوربیت و برایان[3]، 2003: 22)

تکنولوژی اطلاعات می‏تواند پنج مزیت عمده ایجاد کند:

  • ارزانتر (تولید خروجی‏های مشابه با هزینه کمتر )
  • بیشتر (تولید خروجی‏های بیشتر با همان هزینه )
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • سریعتر (تولید خروجی‏های مشابه با همان هزینه در زمان کمتر )
  • بهتر(تولید خروجی های مشابه با همان هزینه و زمان درسطح جهانی )
  • فرصتهای جدیدتر (ایجاد مشاغل جدید برای جایگزینی کسب وکار) (تان و فلیکس، 2004: 57)

تجارت الکترونیک ، موانع جغرافیای و تفاوت روز و شب در نواحی گوناگون را از میان بر می‏دارد و باعث ارتقای ارتباطات و گشودگی اقتصادی در سطح ملی وبین المللی می‏گردد . تجارت الکترونیک طریق هدایت کسب و کار راتغییر می‏دهد و بدین ترتیب باعث تبدیل بازارهای سنتی به شکلهای جدیدتر می‏گردد .

و به اظهار دیگر

  • در زمینه معرفی و تبلیغ محصول دچار محدودیتهای موجود در تبلیغات متعارف نبوده و در هر زمان می‏تواند برای هر گروه خاص مصرف کنندگان تغییر یابد .
  • تجارت الکترونیک ، امکان فروش مستقیم و بدون واسطه محصولات و خدمات جدید را به بازارهای استراتژی و تازه فراهم می‏کند .

[1] E – Commerce & IT

[2] Traditional commerce & e – commerce

[3] Corbiet & Braian

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

مطالعه اندازه اعتماد مشتریان به فروشگاه الکترونیکی ایران تجارت

مطالعه وضعیت برند و جایگاه فروشگاه در میان مردم

مطالعه وضعیت تارنمای فروشگاه ایران تجارت

مطالعه زیر ساخت های لازم در برقراری ارتباط در فروشگاه ایران تجارت

مطالعه ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان فروشگاه ایران تجارت

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک   با فرمت ورد