پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک

قسمتی از متن پایان نامه :

تعاریف تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی عبارت می باشد از فرایند خرید ، فروش  ، انتقال یا مبادله محصولات ، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتر متصل به اینترنت(هنری[1] و محبوب، 2008: 213)

زواس(1996) تجارت الکتروینک را به این شکل تعریف کرده می باشد: « سهیم بودن در اطلاعات تجاری، حفظ روابط تجاری وانجام مبادلات مالی از طریق شبکه های مخابراتی ».(ابراهیمی و مهدیه،1385: 89)

به گونه عمومی تجارت الکترونیک عبارت می باشد از راه و روش جدید کسب و کار به صورت الکترونیکی و با بهره گیری از شبکه ها و اینترنت می باشد .

اما تجارت الکترونیک از دیدگاههای مختلفی تعریف می گردد:

1- از دیدگاه ارتباطات :

تحویل اطلاعات، محصولات، خدمات یا پرداختها از طریق خطوط تلفن، شبکه های کامپیوتری یا هر ابزار الکترونیکی دیگر می باشد(همهیل[2]، 2002: 102).

 

2- از دیدگاه تجاری :

ابزاری می باشد که کسب و کارهای مختلف ، شرکا و مشتریان آنها را قادر می سازد تا موضوعاتی همچون ، کیفیت خدمات ، سرعت تحویل خدمات و … ارتقاء داده و موضوعاتی همچون ، هزینه ها را کاهش دهد. (جفن[3]، 2002: 58)

3- از دیدگاه فرآیند کسب و کار :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

به کارگیری فناوری برای خودکار سازی تبادلات کسب و کار و جریان کار می باشد

4- از دیدگاه خدماتی :

ابزاری می باشد که از خواسته های دولتها ، شرکتها ، مصرف کنندگان و مدیریت درجهت کاهش هزینه های ارائه خدمات در راستای بهبود کیفیت محصولات و خدمات و افزایش سرعت تحویل خدمات، پشتیبانی می کند.(جفن،2002: 59)

[1] Henry

[2] Hemhill

[3] Jefen

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

مطالعه اندازه اعتماد مشتریان به فروشگاه الکترونیکی ایران تجارت

مطالعه وضعیت برند و جایگاه فروشگاه در میان مردم

مطالعه وضعیت تارنمای فروشگاه ایران تجارت

مطالعه زیر ساخت های لازم در برقراری ارتباط در فروشگاه ایران تجارت

مطالعه ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان فروشگاه ایران تجارت

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک   با فرمت ورد